FANDOM

Ogród Jana Pękali - miejsce, w którym jest najwięcej owoców i warzyw z wszystkich jego terenów. Ogród został założony w 1990 roku, a wszystko zaczęło się od planów i szkiców. W 1995 roku Jan Pękala pomyślał o tym, by w jego ogrodzie rosło wiele hohoków, bo Jan Pękala od urodzenia lubi hohoki. Gdy jeszcze był mały zrobił pierwszy projekt swojego ogrodu i powiedział, że będzie o niego dbać i będzie go szanować. W 2004 roku Jan Pękala zrobił gwałtowne rozbudowanie swojego ogrodu, sadząc nowe warzyma. Kolejnym etapem było zasadzenie sadzonek drzew owocowych. Przez około pięć lat ogród wyglądał praktycznie tak samo, Jana Pękalę to denerwowało i w wakacje 2011 roku zbudował szklaną altankę z dwuspadowym również szklanym dachem. W altance posadził pomidory, papryki i ogórki. Wszystkie główne prace skończyły się 3 sierpnia 2011 roku. Ale to nie koniec robót ponieważ o ogród czeba dbać cały czas, chcąc by był ładny. Kolejne plany Dziadka Jana na ogród to np. bardziej wyrównać teren, przyciąć gałęzie oraz wykosić trawę. Dziadek Jan nigdy nie kosi trawy kosiarką lub podkaszarką, ponieważ zawsze kosi swoją dwumetrową kosą i mówi, ze jego kosa jest dużo lepsza od wszystkich kosiarek i podkaszarek. Ogród istnieje do dziś, jest starannie pielęgnowany i szanowany przez swego właściciela - Jana Pękalę.

Owoce, które rosną w ogrodzie Dziadka Jana: jabłka, gruszki, śliwki, wiśnie, agrest, porzeczki czerwone, porzeczki czarne, truskawki, poziomki.

Warzywa, które rosną w ogrodzie Dziadka Jana: hohoki, kapusty, pomidory, papryki, ogórki, cukinie, marchewki, buraki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki